قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: توانستیم در اسپانیا به عنوان یکی از سختترین بازار کاشی و سرامیک دنیا وارد شویم.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کمپانیهایی هستند که با آیندهنگری، پیش از اینکه به این بحران مبتلا شوند، در تکنولوژی، تولید، طرح، مدیریت و موارد مختلف دیگر تغییر ایجاد میکنند که بحران را با موفقیت پشت سر بگذرانند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران صادرات را یک متغیر مستقل ندانست و گفت: تولید، مصرف، سیاستهای بانکی و موارد مختلف دیگر در عرصه صادرات کشور تاثیرگذار است.
وی گفت: یکی از دلایلی که نتوانستیم در عرصه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه موفقیت زیادی کسب کنیم این بود که واحد تولیدکننده بزرگ و قوی در این زمینه نداشتیم اما در زمینه صادرات کاشی و سرامیک با این مشکل مواجه نیستیم.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بزرگترین چالش و مشکل صنعت کاشی و سرامیک ایران در حال حاضر بازاریابی است و باید در راستای افزایش بازارهای جدید برای این عرصه استفاده بیشتری کرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: این که توانستیم در اسپانیا به عنوان یکی از سختترین بازار کاشی و سرامیک دنیا وارد شویم نشان دهنده این است که در دیگر بازارها که ورود به آنها از سهولت بسیار زیادی برخوردار است میتواند حضور فعالی داشته باشد.
1395/08/13 | خبرگزاری تسنیم